Αλληλεπίδραση Ανθρώπου – Η/Υ

Κωδικός Μαθήματος: Ν2-5067
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 4 (2Θ + 2Ε)
Πιστωτικές μονάδες: 5
Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: 5ο
Κατηγορία μαθήματος:  Μάθημα Ειδικότητας
Προαπαιτούμενα:  -
Μαθησιακά αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές :

  • Θα έχουν αποκτήσει γνώση του θεωρητικού υποβάθρου και της τεχνολογικής εξέλιξης της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Η/Υ
  • Θα έχουν κατανοήσει τα προβλήματα που προκύπτουν κατά την αλληλεπίδραση χρήστη και Η/Υ
  • Θα έχουν αποκτήσει δεξιότητες σχεδίασης και υλοποίησης διεπαφών χρήστη
  • Θα είναι ικανοί να αξιολογούν διεπαφές χρήστη και να υλοποιούν εύχρηστα διαδραστικά συστήματα σε διαφορετικά περιβάλλοντα.
Περιεχόμενο μαθήματος
  • Εισαγωγή: Αντικείμενο και επιστημονικές περιοχές
  • Ευχρηστία διαδραστικών συστημάτων
  • Συσκευές αλληλεπίδρασης
  • Στυλ και Τεχνολογίες Αλληλεπίδρασης.
  • Αρχές σχεδίασης διεπαφών
  • Θεωρητικά μοντέλα (Μοντέλο τεσσάρων επιπέδων, Προσέγγιση GOMS, Μοντέλο σταδίων ενεργειών)
  • Ανθρωποκεντρικός Σχεδιασμός
  • Παραλλαγές ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού (Εθνογραφική παρατήρηση, Συμμετοχική σχεδίαση)
  • Αξιολόγηση σχεδίασης διεπαφών
  • Διεπαφές σε φυσική γλώσσα – Φωνητικές διεπαφές
  • Συνεργατικές διαδικασίες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Χρηστοκεντρική σχεδίαση ιστοτόπων
  • Σχεδίαση διεπαφών φορητών συσκευών
Βιβλιογραφία
  1. Y. Rogers, H. Sharp, J. Preece, ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: Επεκτείνοντας την Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Η/Υ 3η έκδοση, Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας, 2011 (INTERACTION DESIGN, Beyond Human-Computer Interaction, 3rd Edition, John Wiley & Sons, 2011)
  2. Shneiderman & C. Plaisant, ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΔΙΕΠΑΦΗΣ ΧΡΗΣΤΗ: Στρατηγικές για την Αποτελεσματική Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή 5η έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, 2010 (DESIGNING THE USER INTERFACE: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, 5th edition, Addison-Wesley, 2010)
  3. Deitel, H. Deitel, A. Deitel, Android ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ, 2η Εκδοση, Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας, 2015 (Android – How to Program, 2nd Edition, Pearson Education, 2013-2015)
  4. Ian G. Clifton, Android User Interface Design: Turning Ideas and Sketches into Beautifully Designed Apps, Addison-Wesley, 2013
  5. Dix, J. Finlay, G. Abowd, R. Beale, Human Computer Interaction, (3rd Edition), Prentice Hall, 2004.
  6. J. Garrett, Σχεδίαση Ιστοτόπων με Ανθρωποκεντρικά Κριτήρια, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2011 (User Experience: User-Centered Design for the Web, Pearson Education, 2003)
  7. Hoober, E. Berkman, Designing Mobile Interfaces, O’Reilly Media, 2012
  8. Lazar, J.H. Feng, H. Hochheiser, Research Methods in Human-Computer Interaction, John Wiley & Sons, 2010
  9. Nielsen, R. Budiu, Mobile Usability, New Riders, 2013
  10. Δ. Ακουμιανάκης, Διεπαφή Χρήστη-Υπολογιστή: Μία σύγχρονη προσέγγιση, Κλειδάριθμος, 2006
Internationalisation I18n